Рівні розвитку інтернет-магазина
Створюючи інтернет-магазин, люди часто не замислюються над тим, що вони хочуть отримувати від магазина, чого хочуть досягти і як взагалі вести такий інтернет-бізнес.
Перед тим, як створювати інтернет-магазин, потрібно вирішити для себе, якої планки хочете досягти.
Спробуємо класифікувати інтернет-магазини по рівнях розвитку:
Рівень 1. Цей рівень розвитку інтернет-магазина характеризується одним-трьома співробітниками, відсутністю свого офісу, товару і якісної, швидкої доставки. Інтернет-магазин цього рівня виступає в ролі посередника між покупцем і постачальником, має малий дохід. Власник такого рівня магазина найчастіше виступає в ролі директора, кур'єра, менеджера, а також всіх інших співробітників.
Рівень 2. У магазині другого рівня трохи більше співробітників, чим в інтернеті-магазині першого рівня – це від п'яти чоловік і вище. Вже з'являється розподіл на посади, - з'являються кур'єри і менеджери. Свого товару як і раніше немає, хоча вже є офіс. Власники такого магазина починають більше приділяти уваги рекламі, але все ще вважають за краще працювати з постачальниками. Збільшується дохід і кількість покупців.
Рівень 3. Це вже абсолютно новий рівень розвитку інтернет-магазина. Тут вже працює більше десятка чоловік, є чіткий розподіл на керівництво, менеджерський відділ, кур'єрську службу. Доставка працює на високому рівні, має свій транспорт (машини, скутера). Частково відходить від роботи з постачальниками – частина товару купується на склад за хорошими оптовими цінами. Власник віддає велику роль рекламі магазина, орендує пристойний офіс. Магазинів такого рівня дуже багато, такий вид бізнесу досить оптимальний і часто власники не шукають шляхів подальшого розвитку свого магазина до четвертого рівня.
Рівень 4. У такому інтернет-магазині вже більше п'ятдесяти співробітників. На цьому рівні розвитку інтернету-магазина відбувається повна відмова від роботи з постачальниками, закупівля товару проводиться безпосередньо у виробника. Доставка і колл-центр працюють позмінно. Такі магазини часто самі виступають в ролі постачальників для інших магазинів – першо-третього рівнів. Дохід такого магазина доволі високий.
Рівень 5. Відмінність магазинів п'ятого рівня від четвертого полягає в тому, що їх вже не можна назвати просто магазинами. Вони стають або інтернет-супермаркетами або просто переростають в постачальника для інших магазинів. Кількість співробітників таких інтернет-магазинів вже обчислюється не десятками, а сотнями. Дохід таких магазинів вже досягає мільйонів доларів.
Це розділення на рівні є дуже умовним, оскільки чіткої класифікації в електронній комерції не існує. Таке розділення на рівні проведене для того, щоб людина, створюючи свій інтернет-бізнес, змогла для себе визначити, чого віна хоче досягти і до чого потрібно прагнути.
На сучасному світі електронної комерції існує величезна кількість інтернет-магазинів першого рівня, власники яких не зацікавлені в подальшому розвитку магазина. Подзвонивши в такий магазин, ви часто почуєте: «Не знаю», «Поняття не маю» - не отримавши повноцінної консультації по товару, що цікавить вас. Такі магазини існують в середньому пів роки.
Якщо ви все-таки зважилися створити хороший інтернет-магазин, досягти як мінімум третього рівня, то спробуємо дати вам декілька простих рад:
- Створюйте спочатку хороший інтернет-магазин з якісним і широким функціоналом, по всіх стандартах web 2.0, приділіть не малу увагу юзабіліті і красивому дизайну. Вам дуже важливо утримати покупця, зробити його постійним. Відвідувач, зайшовши на сторінки вашого магазина, повинен розуміти, що він відвідав хороший магазин і виразив високий рівень довіри.
- Приділіть велику роль сервісу у вашому магазині. Відвідувач, подзвонивши до вас, завжди повинен почути максимально якісну консультацію з питання, що цікавить його. Всі відповіді мають бути ввічливими і чіткими. Доставка повинна здійснюватись у чітко визначений час – покупець має бути упевненим, що його товар доставлять вчасно.
- Не малу роль в розвитку магазина грає реклама. Це головний інструмент для залучення потенційних відвідувачів у ваш магазин.
І, на остачу, створюючи інтернет-магазин, не забувайте – ваш дохід зростатиме лише разом з вашим магазином.