Що таке тІЦ і PR
Для пошукових систем сайти мають різну міру значущості, яку вони додають сайту залежно від різних чинників. Свою міру значущості сайту пошукачі також називають по різному: Google – PR (Page Rank) і Яндекс – тІЦ (тематичний індекс цитування).
Взнати PR і тІЦ вашого сайту можна тут.
Розглянемо детальніше, що ж таке тІЦ і PR і як вони призначаються.
тІЦ
тІЦ (тематичний Індекс Цитування) – це індекс авторитетності сайту для Яндекса, який передається сайту від інших сайтів за допомогою посилань. Чим більше сайтів, що посилаються на ваш ресурс, і ближче їх тематика – тим більше тІЦ. Так було раніше, але на даний момент, тематика сайту, що посилається, все менше впливає на тІЦ, що значно полегшує просування сайту в Яндксі.
Мінімальна оцінка сайту Яндексом – це тІЦ 10. При зміні/призначенні тІЦ враховуються посилання лише з проіндексованих сайтів Яндексов, тобто по яких він шукає. Це означає, що посилання на сайти, наприклад, з каталога Yahoo!, не враховуються Яндексом при зміні тІЦ.
Також при підрахунку тІЦ сайту не враховуються посилання з форумів, дощок оголошень, немодерованих каталогів і інших ресурсів, в які посилання додаються без контролю з боку власника. Окрім цього, Яндекс при призначенні тІЦ не враховує посилання з сайтів, розміщених на безкоштовних хостінгах, якщо ті не описані в Яндекс Каталозі.
Який вплив має тІЦ на позицію вашого сайту в Яндексе? На це питання існує безліч думок. Навіть якщо і впливає, то не істотно.
PR
Google Pagerank — це міра авторитетності сторінки, що використовує пошукова система Google. Чим більше сайтів, що посилаються на ваш ресурс, тим більше у нього буде PR. Крім того, на PR сторінок сайту також впливає і PR сторінок інших сайтів, що посилаються на нього.
PR є не основним, але допоміжним чинником ранжирування сайтів у видачі Google.
Як і Яндекс, Google враховує не всі посилання. Google відкидає посилання, розміщені на ресурсах, створених для продажу заслань (при великому їх скупченні). Деякі посилання можуть не лише відкидатися пошукачем, але і негативно позначитися на PR сайту, що посилається. Власник сайту не може контролювати всі посилання, що ведуть на його ресурс, але він може контролювати зовнішні посилання на своєму сайті. Тому зовнішні посилання з сайту можуть знизити його PR.
На PR впливає:
- Кількість посилань на сторінку
- Унікальність контента
- Якість перелінковки
- Якість сторінки
Алгорім Google працює таким чином:
- Проводиться пошук сторінок, на яких є слова, що запрашує користувач.
- Сторінки ранжируються на основі текстових критеріїв.
- Враховується текст посилань на сайт.
- Результати коректуються з врахуванням PR
Мінімальний PR соствляєт 0, максимальний 10. PageRank від 4 до 5 призначається сайтам середньої «розкрученості», PR6 і PR7, – це вже дуже добре розкручений сайт. PR8 – PR10 – мають виключно найпопулярніші ресурси мережі Інтернет всього світу (наприклад, mail.ru – PR8, facebook.com – PR9, yahoo.com – PR9).
Шкала PR від 0 до 10 – це інтерпретація значень. Ця шкала має такий вигляд:
Реальне значення PR | Інтерпретація PR |
---|---|
0.00000001 – 5 | 1 |
6 – 25 | 2 |
26 – 125 | 3 |
126 - 625 | 4 |
626 – 3 125 | 5 |
3 126 – 15 625 | 6 |
15 626 – 78 125 | 7 |
78 126 – 390 625 | 8 |
390 626 – 1 953 125 | 9 |
более 1 953 126 | 10 |
Різниця між PR і тІЦ в першу чергу полягає в тому, що Яндекс призначає тІЦ єдиним для всього сайту, а Google – призначає PR посторінково (PR сторінок сайту може бути різним).