Основні види інтернет-реклами
Якщо ви вирішили зайнятися бізнесом (або, можливо, він у вас вже є), то важливим етапом його розвитку буде створення сайту. Отже, ви створили сайт, що ж робити з ним далі? Тепер потрібно розповісти покупцям, клієнтам, відвідувачам сайту і так далі, що ви є, і зробити ваш сайт (бізнес) упізнаваним. Тут, звичайно ж, приходить час зайнятися рекламою.
Розглянемо основні види інтернет-реклами, які приносять сайту найбільшу популярність і найбільшу кількість відвідувачів.
SEO. Цей вид інтернет-реклами став за останні 5 років найбільш популярним. Суть SEO (Search Engine Optimization або пошукова оптимізація) полягає в проведенні додаткових робіт по сайту, які дозволяють піднімати сайт в ТОП пошукових систем. Чим вище позиції сайту в рейтингу пошукової системи, тим більше людей відвідає ваш сайт. На сьогоднішній день SEO є найбільш ефективним методом залучення кінцевого відвідувача, з точки зору його вартості.
SEO складається з двох етапів. Спочатку проводиться внутрішня оптимізація сторінок сайту: виконується оптимізація контенту, проставляється правильна перелінковка сторінок, проставляються потрібні теги і так далі. Після цього проводять зовнішню оптимізацію, яка полягає в нарощуванні ссилочної маси, що веде на ваш сайт.
Але як і будь-який вид інтернет-реклами SEO має ряд переваг і недоліків:
Переваги:
- охоплення широкої аудиторії (інтернет є найбільш популярним джерелом інформації про товари і послуги серед людей різних вікових груп і соціальних статусів);
- ненав'язливість (цей вид реклами є найбільш природним і викликає більшу довіру, ніж багато інших видів реклами (телебачення, спам, спливаючі банери на сайтах і т.д.));
- чітка спрямованість (відвідувач потрапляє на сторінку сайту, яка містить потрібну йому інформацію, що зменшує кількість відмов, в порівнянні з, наприклад, контекстною рекламою);
- відносно не дорогий вид реклами.
Недоліки:
- досить тривалий час для виведення сайту на потрібні позиції (найчастіше ТОП 10) - від 1 місяця (по нізкоконкурентним запитам) до 4 місяців (для висококонкурентних запитів). Ці терміни наведено для сайтів з хорошою внутрішньою оптимізацією;
- неможливість 100% прогнозування результату, так як на видачу пошукових систем впливає дуже багато факторів;
- важко виводити нові товари і послуги, так як вони мало запитуються в пошуковику.
Контекстна реклама. Цей вид реклами полягає в показі оголошень у пошуково-медійної мережі (пошуковики, сайти-партнери). Найбільш популярними є Google AdWords, «Яндекс.Директ» і «Бегун».
Переваги:
- можливість вибору цільової аудиторії (широкі можливості налаштувань таргетингу);
- швидкий результат (оголошення можна побачити одразу);
- контроль ефективності.
Недоліки:
- висока вартість;
- складність налаштування, для досягнення найбільшої ефективності;
- переходи припиняються відразу ж після завершення показів оголошень.
Реклама в соціальних мережах. Така реклама дуже популярна на сьогоднішній день. Вона ділиться на два види: SMM-просування (Social Media Marketing) і таргетовану рекламу.
Перша полягає в створенні сторінок компаній, груп, спільнот, публікації цікавих матеріалів та інше. Такий вид реклами актуальний при просуванні брендів, товарів або послуг.
Другий вид реклами представляє собою рекламні оголошення, які показуються лише певній групі користувачів мережі (вибрати можна по даті народження, віком, місту проживання, статтю, сімейним станом і так далі). Широкий спектр налаштувань дає можливість попадання саме в цільову аудиторію.
Найбільш популярними соціальними мережами є Facebook, «ВКонтакте» і «Одноклассники».
Медійна (банерна) реклама. Суть такого виду реклами полягає в розміщенні банерів (графічних зображень: статичних або анімованих) на популярних сайтах з великою відвідуваністю з метою охоплення широкої аудиторії і популяризації бренду, товару або послуги. Через досить масове використання такого виду реклами, вона придбала не дуже хороший імідж і працює на межі спаму. Має досить високу вартість і низьку клікабельність, але відмінно підвищує впізнаваність рекламованого бренду, товару або послуги. Цей вид реклами доцільно використовувати як додаткову рекламу, але не основну.