Юзабіліті як спосіб збільшення прибутку
Замовляючи створення веб-сайту, замовник завжди хоче отримати від нього максимум - збільшити прибуток, залучити покупців і розширити сферу впливу свого бізнесу. При цьому він не завжди замислюється над тим, що треба від його сайту користувачеві, а тому часто робить багато помилок, які роблять його інтернет-бізнес невдалим з самого початку.
Розглянемо 5 способів знищити свій інтернет-бізнес на етапі його створення:
- Доручити проектування сайту не компетентному дизайнеру або програмісту.
- Запитати поради у друзів, що їм подобається або не подобається на сайті.
- Запитати «безкоштовну» пораду у «фахівців».
- Змусити зробити так «як я сказав!».
- Замовити веб-сайт у «ексклюзивній» веб-студії і забути про турботи.
Основні помилки при розробці веб-сайту:
- перед початком роботи не визначені чіткі цілі і покрокові інструкції;
- неправильне групування і розміщення функціональних блоків;
- непродумана навігація по сайту;
- перенасиченість зайвою інформацією сторінок сайту;
- перевантаженість графікою, анімацією, ефектами, заставками, рекламою і т.д.;
- значна відмінність від подібних сайтів на цьому сегменті ринку.
Замовник повинен пам'ятати, що він робить сайт не для себе, а для користувачів, залучення яких, врешті решт, і є метою створення сайту - ніхто, окрім користувачів не може знати, як повинен працювати сайт; ніякі критерії, окрім прямого прибутку не вимірюють якість дизайну!
Чого ж хоче користувач? Користувач хоче отримати відповіді на свої питання, вчинивши при цьому мінімальну кількість кроків. Для цього у вебі існує таке поняття як юзабіліті сайту, завданням якого є поліпшення зручності користування сайту. Відвідувач повинен почувати себе комфортно на вашому сайті! Розглянемо детальніше поняття юзабіліті.
Юзабіліті сайту (англ. usability — дослівно «можливість використовування», «корисність») пов'язано з поняттям «ергономічності» і в загальному понятті означає міру зручності при використанні сайту, логічність і простоту в розташуванні функціональних елементів управління сайту.
Перед початком створення сайту необхідно провести ряд підготовчих робіт, які допоможуть створити якісний сайт з хорошим юзабіліті:
- аналіз конкурентів;
- аналіз лідерів ринку;
- збір даних про потенційних користувачів;
- вибір функціонального набору сайту;
- розробка технічного завдання;
- прийняття стандартів юзабіліті;
- підготовка якісних фото і відео матеріалів;
- копірайтинг (написання унікальних текстів для сайту).
Розглянемо те, що найчастіше заважає користувачеві зрозуміти сайт:
- користувач не читає тексти на вашому сайті, він їх сканує на предмет необхідної інформації;
- хоче отримати усе і відразу;
- любить повністю контролювати ситуацію на сайті;
- високі ціни на сайті.
Саме тому до створення сайту треба підходити з розумом і враховувати усі "капризи" відвідувачів. Це приведе до збільшення ефективності сайту, а, отже, і підвищенню прибутку від нього.
Основні принципи юзабіліті при проектуванні сайту:
- Відсутність SPLASH -сторінок.
- Логотип сайту добре помітний і розміщений у верхній частині кожної сторінки завжди в одному і тому ж місці.
- На сайті має бути вказаний номер телефону. Він має бути досить великим і розташований на одному і тому ж місці на усіх сторінках.
- Відсутність flash-анимації, окрім банерів.
- Пошук по сайту повинен розташовуватися згори і бути відразу помітним.
- Колір фону: білий або світлий.
- Стимулювання користувача до дії - "Зателефонуйте нам", "Поставте питання" і т.д.
- Єдиний принцип вирівнювання текстів і елементів.
- Усі значимі зображення з властивістю alt (підписані в коді).
- Кольори шрифтів і фону - контрастні один до одного.
- Не більше 3х яскравих плям на сторінці.
- Меню товарів повинне розташовуватися ліворуч і містити не більше 8 пунктів в згорнутому вигляді.
- Основна навігація по сайту повинна розташовуватися горизонтально і бути продубльованою в нижній частині сайту.
- Поточний пункт меню має бути завжди виділений - відвідувач завжди повинен знати, на якій сторінці сайту він знаходиться.
- Будь-яка дія на сайті має бути оборотною (мають бути кнопки вперед і назад).
- На сайті повинно бути мінімум реклами - вона відволікає користувача від оформлення замовлення, або він може зовсім забути, навіщо прийшов на цей сайт.
- Кожна сторінка повинна мати мету і ця мета має бути одна.
- Відсутність не робочих сторінок - це може зіпсувати враження про сайт.
- Посилання повинні відрізнятися від тексту, бути виділеними кольором.
- Ніякої музики на сайті, окрім тієї, яку користувач може увімкнути сам.
- Виділення посилань, по яких користувач вже ходив.
- Фіксована мінімальна ширина сайту не повинна перевищувати ширину екрану користувача.
- Максимум можливостей по сортуванню товарів
- Відвідувач завжди повинен розуміти тематику сайту.
Таким чином, юзабіліті є інструментом поліпшення зручності Вашого сайту, впливає на лояльність відвідувачів. Від юзабіліті залежить ефективність Вашого сайту і його успішність. Поліпшення юзабіліті для багатьох сайтів дає ефект в просуванні внутрішніх сторінок сайту в пошукових системах і в той же час вкладення коштів в оптимізацію сайту при поганому юзабіліті є не ефективним.