рус

Юзабіліті як спосіб збільшення прибутку

Замовляючи створення веб-сайту, замовник завжди хоче отримати від нього максимум - збільшити прибуток, залучити покупців і розширити сферу впливу свого бізнесу. При цьому він не завжди замислюється над тим, що треба від його сайту користувачеві, а тому часто робить багато помилок, які роблять його інтернет-бізнес невдалим з самого початку.

Розглянемо 5 способів знищити свій інтернет-бізнес на етапі його створення:

  1. Доручити проектування сайту не компетентному дизайнеру або програмісту.
  2. Запитати поради у друзів, що їм подобається або не подобається на сайті.
  3. Запитати «безкоштовну» пораду у «фахівців».
  4. Змусити зробити так «як я сказав!».
  5. Замовити веб-сайт у «ексклюзивній» веб-студії і забути про турботи.

Основні помилки при розробці веб-сайту:

  • перед початком роботи не визначені чіткі цілі і покрокові інструкції;
  • неправильне групування і розміщення функціональних блоків;
  • непродумана навігація по сайту;
  • перенасиченість зайвою інформацією сторінок сайту;
  • перевантаженість графікою, анімацією, ефектами, заставками, рекламою і т.д.;
  • значна відмінність від подібних сайтів на цьому сегменті ринку.

комфорт при юзабіліті

Замовник повинен пам'ятати, що він робить сайт не для себе, а для користувачів, залучення яких, врешті решт, і є метою створення сайту - ніхто, окрім користувачів не може знати, як повинен працювати сайт; ніякі критерії, окрім прямого прибутку не вимірюють якість дизайну!

Чого ж хоче користувач? Користувач хоче отримати відповіді на свої питання, вчинивши при цьому мінімальну кількість кроків. Для цього у вебі існує таке поняття як юзабіліті сайту, завданням якого є поліпшення зручності користування сайту. Відвідувач повинен почувати себе комфортно на вашому сайті! Розглянемо детальніше поняття юзабіліті.

Юзабіліті сайту (англ. usability — дослівно «можливість використовування», «корисність») пов'язано з поняттям «ергономічності» і в загальному понятті означає міру зручності при використанні сайту, логічність і простоту в розташуванні функціональних елементів управління сайту.

Перед початком створення сайту необхідно провести ряд підготовчих робіт, які допоможуть створити якісний сайт з хорошим юзабіліті:

  • аналіз конкурентів;
  • аналіз лідерів ринку;
  • збір даних про потенційних користувачів;
  • вибір функціонального набору сайту;
  • розробка технічного завдання;
  • прийняття стандартів юзабіліті;
  • підготовка якісних фото і відео матеріалів;
  • копірайтинг (написання унікальних текстів для сайту).

Розглянемо те, що найчастіше заважає користувачеві зрозуміти сайт:

  • користувач не читає тексти на вашому сайті, він їх сканує на предмет необхідної інформації;
  • хоче отримати усе і відразу;

збільшення прибутку

  • любить повністю контролювати ситуацію на сайті;
  • високі ціни на сайті.

Саме тому до створення сайту треба підходити з розумом і враховувати усі "капризи" відвідувачів. Це приведе до збільшення ефективності сайту, а, отже, і підвищенню прибутку від нього.

Основні принципи юзабіліті при проектуванні сайту:

  1. Відсутність SPLASH -сторінок.
  2. Логотип сайту добре помітний і розміщений у верхній частині кожної сторінки завжди в одному і тому ж місці.
  3. На сайті має бути вказаний номер телефону. Він має бути досить великим і розташований на одному і тому ж місці на усіх сторінках.
  4. Відсутність flash-анимації, окрім банерів.
  5. Пошук по сайту повинен розташовуватися згори і бути відразу помітним.
  6. Колір фону: білий або світлий.
  7. Стимулювання користувача до дії - "Зателефонуйте нам", "Поставте питання" і т.д.
  8. Єдиний принцип вирівнювання текстів і елементів.
  9. Усі значимі зображення з властивістю alt (підписані в коді).
  10. Кольори шрифтів і фону - контрастні один до одного.
  11. Не більше 3х яскравих плям на сторінці.
  12. Меню товарів повинне розташовуватися ліворуч і містити не більше 8 пунктів в згорнутому вигляді.
  13. Основна навігація по сайту повинна розташовуватися горизонтально і бути продубльованою в нижній частині сайту.
  14. Поточний пункт меню має бути завжди виділений - відвідувач завжди повинен знати, на якій сторінці сайту він знаходиться.
  15. Будь-яка дія на сайті має бути оборотною (мають бути кнопки вперед і назад).
  16. На сайті повинно бути мінімум реклами - вона відволікає користувача від оформлення замовлення, або він може зовсім забути, навіщо прийшов на цей сайт.
  17. Кожна сторінка повинна мати мету і ця мета має бути одна.
  18. Відсутність не робочих сторінок - це може зіпсувати враження про сайт.
  19. Посилання повинні відрізнятися від тексту, бути виділеними кольором.
  20. Ніякої музики на сайті, окрім тієї, яку користувач може увімкнути сам.
  21. Виділення посилань, по яких користувач вже ходив.
  22. Фіксована мінімальна ширина сайту не повинна перевищувати ширину екрану користувача.
  23. Максимум можливостей по сортуванню товарів
  24. Відвідувач завжди повинен розуміти тематику сайту.

Таким чином, юзабіліті є інструментом поліпшення зручності Вашого сайту, впливає на лояльність відвідувачів. Від юзабіліті залежить ефективність Вашого сайту і його успішність. Поліпшення юзабіліті для багатьох сайтів дає ефект в просуванні внутрішніх сторінок сайту в пошукових системах і в той же час вкладення коштів в оптимізацію сайту при поганому юзабіліті є не ефективним.


← Назад до списку статей

10 из 10 15